04 December 2009

KEMBALI BERTAWAJJUH

Alhamdulillah syukur atas segala nikmat kurniaan Nya.Selawat dan salam buat junjungan Baginda S.A.W. yang sentiasa hidup di setiap jiwa pilihanNya. Salam ta'aruf buat pengunjung blog.Semoga antum sentiasa berada di bawah lembayung kasih sayang dan keredhaan Nya.

Teringin create something dalam blog nie,memandangkan blum ada apa2 entri untuk dimuatkan.Masih dalam proses pembelajaran. Sahabat saya yang seorang lagi tengah menonton movie PAPADOM lakonan hebat Afdlin Shauki.Memang best cerita tu.Begitu hebatnya pengorbanan seorang lelaki yang bergelar "AYAH" Sanggup berbuat apa sahaja demi anaknya.Semoga mendapat pengajaran dari movie tersebut sahabatku...LAILA.
hehe..sudah berhari-hari hujan di bumi serambi Mekah ini, semoga rahmat ini turut menghujani hati-hati yang ingin mensucikan diri dari segala noda.

Julur tanganku menggamit rembulanMu
Sauhku yang terbang menjulang memetik
Dawai-dawai merdu di separuh bumiMu
Lentera-lentera yang menyala bagai mutiara
Bintang kejora memaksaku silau akan anugerahMu

Ku lihat bintang itu,
Namun tidak bisa ku petik,
Ku dongak langit itu,
Namun tidak bisa ku terbang,
Aku jejaki angkasa itu,
Namun tidak bisa ku gapai
Aku rasai hembus angin itu,
Namun tidak bisa ku genggam,
ku lawan arus gelombang itu,
Namun menghempas badai kanvasku,
Aku dekati bunga itu,
Duri yang tajam menusuk cintaku,
membuatkan aku terluka
dan berpaling sementara.

ku buka lembaran kitab Cinta Rabb,
ku baca setiap helaiannya,
ku tadabbur bait-baitnya,
ku fahami maksudnya,
Lantas terbit sesuatu di hati ini,
Datang mengetuk pintu keinsafan,
betapa kerdilnya diri hamba,
betapa hinanya aku yang penuh noda
kembalikan ku pada fitrah mengenal hakiki!!

No comments: